Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2008

Η γοητεία του απαγορευμένου.

Είναι γεγονός και για όλους μας έχουν έρθει στιγμές στις οποίες παρατηρήσαμε ότι τα ποιο ωραία πράγματα στη ζωή είναι απαγορευμένα.
Μία πρώτη κατηγορία απαγορευμένων πραγμάτων έχει να κάνει με τη διατροφή μας. Τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά (οι ποιο νόστιμες δηλαδή) κάνουν κακό στην υγεία. Επίσης και τα γλυκά στα οποία πολλοί άνθρωποι έχουν αδυναμία αποτελούν τη γενεσιουργό αιτία για μια σειρά παθήσεων. Εξαιρετικά επιβλαβές για την υγεία είναι επίσης και το αλκοόλ. Εν ολίγοις θα μπορούσε κανείς να συνοψίσει ότι θα έπρεπε να τρεφόμαστε με λαχανικά και να πίνουμε μόνο νερό.
Και αφού ο δημιουργός τα πάντα εν σοφία εποίησε είναι αναπόφευκτο να πρέπει να αποδεχθούμε όλα τα παραπάνω προκειμένου να διαφυλάξουμε την υγεία μας.
Τι γίνεται όμως όταν συναντούμε μία σειρά απαγορευμένων πραγμάτων τα οποία δεν αφορούν την υγεία μας;
Μία κλασική περίπτωση απαγορευμένων απολαύσεων είναι το SEX. Η κοινωνία και οι κατά καιρούς σχηματισμοί αυτής (βλέπε εκκλησία) έχουν φροντίσει τεχνηέντως να δημιουργούν ενοχές στους ανθρώπους που θα ήθελαν να απολαμβάνουν ελεύθερα αυτή τη κορυφαία συνεύρεση που υφίσταται στη φύση. Όποιος ή όποια αποφασίζει να απολαύσει τον έρωτα με μία σχετική ελευθερία χαρακτηρίζεται ως πόρνος ή πόρνη ή τέλος πάντων ως άνθρωπος ελευθέρων ηθών. Ιδιαίτερα όποιος ή όποια κάνει το λάθος να υπογράψει αυτό το κοινωνικό συμβόλαιο (με η χωρίς τη σφραγίδα της εκκλησίας) που λέγεται γάμος, αυτόματα υπογράφει και τον υπέρτατο περιορισμό στην σεξουαλική του ελευθερία.
Προς αποφυγή παρεξηγήσεων, τα παραπάνω δεν αποτελούν ένα προσωπικό λεονταρισμό, μιας και ακόμη και εγώ θεωρώ ότι είμαι εγκλωβισμένος σε τέτοιου τύπου κατεστημένες αντιλήψεις.
Ως απόφθεγμα των παραπάνω θα μπορούσε να ειπωθεί πως σε αυτή την άτιμη ζωή ότι είναι ωραίο βλάπτει και ότι δε βλάπτει είναι ανήθικο.

9 σχόλια:

Νίκος Τσαχουρίδης είπε...

Ψυχή που δεν αμάρτησε,
ποτέ της δεν αγιάζει...

που λέει και το άσμα.

angeliki είπε...

Allo pali kai touto :)
Auto mou thumizei mia suzitisi pou eicha ena vradu me enan piomeno s'ena baraki,o opoios mou elege pos sti vrazilia einai teleia kai to sex einai elefthero.Giati, tou leo,edo apo pote apagoreutike?
Mi milame gia apagoreuseis se tetoies epoches,ola pleon einai anekta..
Ti sto kalo,se alli koinonia zoume?

chmarni είπε...

Είμαι ευτυχισμένος. Επιτέλους έμαθα ότι μπορώ να έχω ελεύθερα σεξουαλικές σχέσεις με μία παντρεμένη κυρία με 2 παιδιά. Ο σύζυγος, οι συγγενείς (και του συζύγου αλλά και οι δικοί της)καθώς και ο λοιπός κοινωνικός περίγυρος μπορεί πλέον και κατανοεί το δικαίωμα της στην αυτοδιάθεση. Επίσης κανένας δε θα μέμφεται εμένα που διατηρώ αυτή τη σεξουαλική σχέση και που ενίοτε και με τη σύμφωνη γνώμη φυσικά της συγκεκριμένης κυρίας, κάνουμε ομαδικό έρωτα με τη συμμετοχή κάποιων φίλων. Ο σύζυγος θα είναι πλέον κολλητός μου και θα πηγαίνουμε να τα πίνουμε παρέα.

"Είναι γλυκό το πιοτό της αμαρτίας, Ποιος είναι αυτός που δε λαχτάρησε να πιει..."

angeliki είπε...

Kala pas?:)Ego aplos sou eipa,pos to kerato einai kanonas,kai i koinonia to theorei pleon kati sunithes.O suzugos den xero:)O periorismos poios einai? Oti den to diatumpanizoume kiolas?Ego echo na po,oti oi bisexual,oi eleftheres scheseis,ta fucking buddies kai ta diafora tria,uparchoun ologyra edo stin proteuousa.Posi poia eleftheria akoma?To dikaioma tis autodiathesis mporoume na to kratisoume,i tha theorithoume stenomualoi kai koinoniko katestimeno?
Imarton pia!!Ti na po,ego eimai ki apo tin eparchia:)

chmarni είπε...

Να βάλω κάποια πράγματα στη θέση τους.
Πρώτων στο κύριο άρθρο αναφέρω ότι και εγώ ο ίδιος είμαι εγκλωβισμένος σε κατεστημένες αντιλήψεις. Για να το πάω και λίγο παραπέρα δε νομίζω ότι και εγώ θα ήμουν έτοιμος να αποδεχθώ την αυτοδιάθεση, κατά αυτό τον τρόπο, της συντρόφου μου.
Κύριος στόχος όμως του άρθρου που έγραψα δεν ήταν η σεξουαλική ελευθερία ή ανελευθερία στις μέρες μας. Αυτό που είχα στο μυαλό μου γράφοντας το συγκεκριμένο κείμενο είναι κάτι πολύ απλό. Η απαγόρευση για διάφορους λόγους (άλλοτε υγείας και άλλοτε κοινωνικούς) κάποιων απολαύσεων. Εάν κάτι άλλο πέραν αυτού βγαίνει ως συμπέρασμα από το κείμενο μου, πιθανό να οφείλετε σε δική μου αδυναμία να αποτυπώσω τις σκέψεις μου σε ένα κείμενο.
Θα συμφωνήσω μαζί σου Αγγελική σε μεγάλο μέρος των όσων έγραψες. Και φυσικά όλα όσα περιγράφεις στο σχόλιο σου υπάρχουν γύρω μας. Αλλά δεν είναι τρομερά υποκριτικό, αν όλα αυτά συμβαίνουν, απλός να μη τα συζητάμε ???
Τώρα σχετικά με το ερώτημα αν όποιος διατηρεί το δικαίωμα του στην αυτοδιάθεση χαρακτηρίζεται ως στενόμυαλος ή κοινωνικό κατεστημένο. Είμαι ο τελευταίος άνθρωπος στο κόσμο που θα χαρακτηρίσει κάποιον άλλον. Θεωρώ ότι είμαι ο ποιο στενόμυαλος άνθρωπος του κόσμου και αποτελώ τη ποιο χαρακτηριστική περίπτωση κοινωνικού κατεστημένου. Η μεγάλη μου προσπάθεια είναι να νικήσω τον συντηρητισμό μέσα μου. Άλλες φορές νομίζω ότι τα καταφέρνω και άλλες όχι. Αυτό που όμως σίγουρα για μένα αποτελεί αδιαπραγμάτευτη αρχή είναι το δικαίωμα του κάθε ανθρώπου στον αυτοπροσδιορισμό, την αυτοδιάθεση και στην ελευθερία των απόψεων του.
Σχετικά με τον σύζυγο, είναι αυτός που το μαθαίνει τελευταίος.
Σχετικά με την επαρχία. Κατάγομαι και μεγάλωσα σε ένα χωριό 1000 κατοίκων.

angeliki είπε...

Chairomai loipon pou thetoume tin kouventa se mia pio pragmatiki vasi:)Poio katestimeno theloume na polemisoume,pros poia kateftunsi kai me poio zitoumeno?Meta apo oli afti tin epanastasi enantion ton apagoreuseon kai uper tis eleftherias,eimaste ektos aftoprosdiorismou os genia, sto chaos,kai pantou kai pouthena.. Isos epeidi kathe epanastasi, gia na dikaiothei kai mechri na dikaiothei, ftanei sta akra kai stin upervoli..Idomen :) As elpizoume,pos ta kalitera epontai:)

Νίκος Τσαχουρίδης είπε...

Ποια επανάσταση;

Χρησιμοποίησες όμως και μια λέξη, λες όλα είναι πλέον ανεκτά. Δεν έχεις τελείως άδικο. Άλλο όμως ανεκτό κι άλλο αποδεκτό...

ΥΓ: Ρε Άντζελα, βγάλε σε παρακαλώ αυτά τα γαμημένα τα αγγληνικά...

angeliki είπε...

Telos,aparavatos kanonas koinonikou katestimenou,den xero an ton echeis upopsi sou,einai oti to sumperasma kai i teleftaia lexi se mia antiparathesi,anikei panta sti gunaika :) Kalo vradu :)

angeliki είπε...

Είναι επειδή για μένα είναι ανεκτά,όχι αποδεκτά..Αλλά μετά την ανοχή,έρχεται και η αποδοχή,έτσι πάει..

Ποια επανάσταση?Εναντίον του συντηρητισμού? Δεν ξέρω..Είναι και δικό μου ερώτημα..

Αn gen grago greeklish,grafo apistefta arga :)